torsdag 8 juli 2010

Vilken härligt fullspäckad dag, äntligen har jag börjat jobba hos designerna! Började nästan bli lite rastlös trots att jag bara varit här tre dagar, vill ju så gärna suga upp allt som de kan lära mig.

Dagen började bra med lite månlighet och smått regn, härligt att temperaturen nu är nere på 30 grader. Det är dock fortfarande riktigt hett på mitt rum. På grund av detta nu nästan mänskliga klimat bestämde jag mig för att gå till Tara där min morgon (10.30) började. Gillar dessa sena morgonar.

Hos Tara fick jag börja med att sy, underbart efter att ha varit borta från min egna symaskin så länge. Det var ganska enkla uppdrag men helt okej att börja med. Jag fick också träffa två av de andra som praktiserar åt henne. De håller på att producera små minikollektioner på 3-4 plagg som de sedan ska få producera och sälja för Tara och hennes märke STUDY NYC. Det hade varit sjukt kul och lärorikt att få göra detta men i och med att jag började nästan en månad senare än de andra så vet jag inte riktigt om det funkar. Får ta upp det med Tara imorgon tror jag, är ju trots allt ganska snabb och har redan en hel del kreationer i mitt huvud. Hoppas...

Jag blev inte särskilt långvarig hos Tara för redan vid lunch var jag tvungen att dra in till Manhattan för att lämna in lite smycken åt Susan i en butik. När jag nämnde för Tara att jag skulle in så skickade även hon med mig lite kläder som skulle droppas av i hennes showroom, International Playground . Det var riktigt kul att få kolla in hennes showroom där det även fanns fyra svenska märken. Ett av dem var Ravishing Mad som var med i modereportaget jag gjorde i City i våras. Intressant att sälja sina kläder i NY tänkte jag och delade genast ut mitt visitkort.

Mina ärenden på Manhattan tog sin lilla tid och vid tre var jag tillbaka i Brooklyn igen för att jobba med Susan. Vi började lite smått med att kolla lite leveranser och paketera hennes smycken. Efter det fick jag själv pyssla lite och hjälpa till med produktionen. Det känns verkligen kul att jobba för henne. Samtidigt som jag jobbar lär jag mig massor om hur hon sköter sina leveranser, mm och jag samlar ständigt på mig massa små tips som kan vara bra när man själv ska börja med sin business. Jag får börja ta med mig mitt block för idag gjorde jag mina notes på gamla kvitton som fanns i handväskan. Är det en sak jag lärt mig idag med att se Susans lilla workshop så är det att organisering är a och o.

Jobbade till halv åtta och på vägen hem tog jag en kyckligtaco (supergod) från ett rullande kök som var pakerat vid vägen. Har varit sugen på det sen jag gick förbi första gången och det dyker ständigt upp små matställen som man vill testa.

Är slut efter dagen men blev precis tillfrågad att följa med och ta en drink med min roomate och hennes kompisar. Vet faktiskt inte om jag orkar gå ut vid elva, hettan och jetlagen sätter sina spår. Dessutom är ju helgen praktiskt taget här och den kommer nog att bli fullspäckad..

1 kommentar:

  1. Åhhh.. jag ser det framför mig. Njut för tusan av denna tid och snappa upp alla tips. Hoppas du får en fantastiskt helg med mycket skoj och även tid för att sova ut :)
    Kram kram från Sara Z

    SvaraRadera