söndag 18 juli 2010

Nu har jag äntligen fått visa Tara mina skisser och hon gillade dem! Så på tisdag ska jag ha gjort skisser med mått som vi kan ge till sömmerskan. Fick även veta att hon syr upp kollektionen till Marc Jacobs, håller tummarna för att jag kanske får se en liten skymt av hans s/s 11 kollektion.

Jobbade ganska sent i fredags och efter det åkte jag in till Manhattan för att träffa lite kompisar.

Vi tog några drinkar på Bobo och Joseph Leonard, två schysta ställen som ligger i West Village...definitivt värda ett återbesök.

På lördagen åkte jag, Maria och några vänner till henne till Jones Beach vid Long Island. Resan tog drygt en timme med tåg från Penn Station. Härligt att äntligen får svalka sig lite. Det var dessutom väldigt höga vågor som var riktigt omtumlande och roliga att bada i.


Det blev inte mycket till vila efter stranden för så fort vi kom tillbaka drog vi till ett ställe som hette PS1 i Queens. Det har endast öppet på lördagar mellan 3-9, lite afterbeach. Det låg på en innegård som varje år görs om i ett nytt tema. Detta år var det stora bollar som folk kunde kasta till varandra eller bara kasta upp i ett stort nättak. Innergården var till ett museum, som var en lillasyster till MoMa med lite mer experimentell konst. Det var kul att kunna dansa lite och sen ta ett varv på museet.

Efter det bar det av till Manhattan igen för att testa lite olika barer. Vi avslutade kvällen hemma hos en av tjejerna och på morgonen tog jag en taxi hem samtidigt som jag kunde avnjuta soluppgången från Williamsburg bron. Otroligt vackert!

Idag har jag jobbat lite på skisserna till sömmerskan. Ser verkligen fram emot att få se min minikollektion uppsydd och klar...

1 kommentar:

  1. Hej Karolina!
    Du verkar ha det toppen i NY. Det är spännande att läsa din blogg och det verkar fantastiskt att få vara med dessa "proffs". Jag känner mig nästan lite avundsjuk och sur på mig själv att jag inte utnyttjade världen i din ålder. Keep going och bara sug in kunskap och känsla. Håller på dig...../Ann-Charlott

    SvaraRadera