söndag 25 juli 2010

Nu var det ett tag sen jag skrev och jag har haft det fullt upp. I torsdags jobbade jag hos Tara och på eftermiddagen åkte vi in till Michelle. Jag fick äntligen lämna min skiss på byxan till henne och nästa gång vi träffas kommer hon att ha ett prov till mig. Är spänd på att få se resultatet.

Jag fick även följa med Tara till Mood, tygaffären som de alltid handlar sina tyger i Project Runway. Vilket tygparadis, hade kunnat gå där hela dagen och bara titta på alla vackra tyger.

Sen fick jag även i uppgift av Tara att jobba på en tag till mina kläder. Jag funderar på att skriva REDESIGN by KJ for STUDY New York, istället för mitt namn. Jag ska också arbeta fram en papperstag att hänga från kläderna. Jag har lite ideér som jag spånar på, så vi får se hur det blir...

På kvällen mötte jag upp med två svenska flickor hemifrån, Emma och Cecilia. De hade varit på rundresa i USA med sista stoppet NY. Det blev en trevlig kväll med god mat och dryck. Eftersom jag var ledig i fredags så då bestämde jag mig för att joina Emma och Cecilia på deras sista dag i staden. Det blev en härlig shoppingtur och efter många timmar på stan så blev det äntligen dags för happy hour. På kvällen körde vi lite bar-hopping och slutade kvällen på ett ställe som hette "The vig bar". Det låg vid Elizabeth st i Nolita och välkommnade oss in med Alicia Keys, New York. Det var helt enkelt meant to be!

Efter mitt avsked med flickorna bestämde jag mig på lördagen för att träffa Maria. Hon var på jobbet så det var kul att få spana in Fjällrävens butik i Soho. Vi spatserade genom stan till Hudson River för att lägga oss på en gräsbeklädd pir och sola lite. På vägen dit fick jag även se en glimt utav vännerhuset, såg inte riktigt ut som på tv.

Det var en riktigt skön slappdag och efter allt solande var det dags för lite mat. Vi gick till en mysig liten restaurang som hette Rubys. Ett litet hål i vägge ställe, jag hade inte haft något emot att själv ha en sådan liten restaurang. Ni anar inte vilken inspiration jag får hela tiden i denna underbara stad där möjligheterna känns oändliga.

Efter att återigen ätit lite god mat (känns som jag skulle kunna äta hela tiden här) så tog vi oss till en bar för att möta upp lite annat folk. Nu ska jag snart iväg igen för att kolla på en spelning här i Williamsburg där scenbakgrunden är New Yorks skyline.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar