onsdag 21 juli 2010

Igår visade jag också Tara mina färdiga skisser, som jag hörde från kvinnan med uniform projektet att Tara var mycket nöjd över, nice! Det blev tillslut två överdelar och ett par byxor. Överdelarna har mycket draperingar, som jag älskar, och vi bestämde att jag skulle göra mönstrena för dem själv. Så detta kommer jag att jobba med hos Tara imorgon. När mönstret är klart kommer jag själv att sy upp prototyperna för att sedan skicka dem vidare till produktionen. När de är färdigproducerade kommer jag också att göra färgningar på överdelarna. Det ska verkligen bli spännande att se slutresultatet. Så här ser tankegången ut för tillfället, sen får vi se vad det sker för förändringar. Planen är i alla fall att kläderna ska vara i affären den första september och innan dess ska en hel del saker fixas, som bland annat en lookbook.

Byxorna kommer däremot Michelle, sömmerskan, att sy upp. Tara har bokat in ett möte med henne imorgon så vi kommer att träffa henne och jag får då chansen att förklara mina ideér. De är ju lite komplicerade eftersom även de innehåller lite draperingar. Så det kan vara en bra idé att jag förklarar skisserna för henne. Slutresultatet återstå att se...

Igår åkte jag även in till Manhattan på kvällen för att dricka lite öl. När jag väl kommit in med L train och ska hoppa av så får jag en liten knuff i axeln och vem står väll inte där om en tjej från hemtrakten. Hon och hennes pojkvän var på rundresa i USA och skulle vara i NY typ två dagar och givetvis hinner vi mötas, världen är så galet liten ibland.
Här kommer lite bilder från Susans studio och hunden...

1 kommentar:

  1. Åh vad spännande det ska bli att få se dina plagg sen när de är klara! Ahhhh häftigt Karro! :)

    SvaraRadera