torsdag 15 juli 2010

Igår jobbade jag hos Susan på förmiddagen. Jag fick uppgiften att sortera lite vintagesmycken. Kändes som en helt okej uppgift tills hon sa att det bara vara att säga till om jag hittade något som jag gillade, då blev det helt plötsligt mycket roligare. Hittade ett guldhalsband där hänget var en dragkedjehasp, eller vad det nu heter. Har lagt upp en bild på mitt nya vackra smycke.

På eftermiddagen drog jag in till Manhattan för att hjälpa till som provmodell åt de andras minikollektioner. Det var riktigt kul att få se ett riktigt syrum med professionella sömerskor mitt i the garment district. Väldigt lärorikt att få se hela processen också med mönstrena och plaggen som skulle sys om. Nu vill jag börja med min minikollektion, jag ska presentera mina skisser på fredag, yey. Så nästa gång är det min tur att prova mina kläder på en modell och se om de behöver sys om. Ska bli såå kul att få alla mönster och kläder uppsydda av professionella sömerskor.

Sömmerskan som vi jobbade med var en söt liten asiatisk kvinna som hette Michelle. Det roliga var att jag på kvällen tittade på ett avsnitt av realityshowen The City och vilken sömmerska var med i det avsnittet, jo Michelle. Världen är så himla liten. Brukar aldrig se på det programmet och när jag för en gångs skull gör det så känner jag en som är med, härligt. Så Michelle är nog en sömmerska att räkna med, hon hade nämligen också både tyger och provdockor från Marc Jacobs.



1 kommentar:

  1. det börjar hända grejer. Glöm nu inte att visa oss vad du skapar. Jag vill se hur du bor också. Keep up with the bra bloggandet :)
    Puss! Sara

    SvaraRadera