onsdag 14 juli 2010

I måndags hjälpte jag Susan att tömma hennes showroom inne i Soho. Snacka om snyggt ställe, pelare, högt till tak, mörkt trägolv, ska jag ha en butik någon gång så vill jag definitivt ha den på ett ställe som det här. Kan nog bli lite svårt att hitta i Sverige dock. Susan kände att det inte riktigt var värt pengarna att som smyckesdesigner ha ett showroom ,eftersom det mest är koncentrerat till kläder. Med priserna det ligger på är det mycket förståligt. Så därför packade vi ihop allt och tog en taxi till Brooklyn. Eftermiddagen var ganska lugn med lite ordrar att fixa.

Igår jobbade jag hos Tara hela dagen. Jag ficka sy till lite detaljer på en klänning som hon utformar till "The uniform project". Det är ett projekt där en tjej ska bära samma klänning i en månad. Den är utformad på ett sätt så att den går att göra om till massa olika modeller. Undra om jag hade klarat att ha samma klänning varje dag i en månad, troligtvis inte..

Har jobbat lite med min minikollektion också. Tråkigt nog har jag inte något bra skissblock eller pennor här men jag får improvosera lite. Jag ska nog göra två T-shirt modeller. Det är dock svårt att avgränsa sig när jag har så mycket olika ideér. Vi får se vad det blir helt enkelt, måste i alla fall presentera mina förslag till Tara i veckan.
Soho är så vackert med sina fina gamla byggnader och här är det underbart vackra showroomet.

Lastbilen där jag gärna köper min taco-lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar