fredag 9 juli 2010

Fixat och klart! Pratade med Tara idag och nu är det bestämt att jag också ska göra en minikollektion som sedan kommer att säljas med mitt namn under STUDY NY, Underbart! Eftersom jag börjar en månad senare än de andra så ska jag nog bara göra två kreationer varav den ena ska vara en t-shirt. Alla kläder ska också givetvis vara gjorda i ekologiska material.

Jag har redan börjat spåna på ideér till min t-shirt...har lite olika förslag men jag har ju helgen på mig att bestämma vad det blir. Fick också se lite tygprover som fanns inne och jag tror jag bestämt mig för ett beigt tyg i 50% hampa 50% silke som jag troligtvis kommer att göra ett par shorts i. Blev verkligen inspirerad när jag såg detta underbart vackra tyg. I helgen kommer jag alltså att ha tid att komma fram till mina färdiga förslag och jag ser verkligen fram emot att få börja producera. Det här känns som en riktigt bra uppgift för en praktikant, det kommer blir otroligt lärorikt att få vara med i hela skapande processen och sedan sälja in de färdiga plaggen till en butik. Jag tror dock inte att det är särsklit vanligt. Det är det jag gillar med att vara hos en designer som inte är megastor. Jag får verkligen vara med i alla steg och se varan från idé till butik.

Dagen i övrigt har varit toppen. Har jobbat för Tara hela dagen och sytt massa draperingar på hennes i övrigt färdigproducerade skjortklänningar. Eftersom hon vill att alla plagg ska vara one of a kind så gör hon lite jobb själv så att de inte blir likadana.

I och med att jag jobbar gratis för henne så bjuder hon mig på lunch när jag är hos henne, nice. Idag var vi på ett jättemysigt ställe där vi på kunde sitta i en liten oas på restaurangens baksida, mysigt och supergott. På eftermiddagen fick jag ytterligare ett litet uppdrag. Att lämna av lite prover för att få mönster gjorda inne på the Garment district på Manhattan. En hel gata med tygaffärer uppradade efter varandra, hur kan jag ha missat detta under mina tidigare besök..Får nog ta och spendera en dag där i framtiden.

2 kommentarer:

  1. Härligt att du också får göra din kollektion! Har du varit på Mood än?? Puss Petter

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul för dej! Lycka till med shortsen!

    SvaraRadera