tisdag 20 juli 2010

Efter en härlig helg var det återigen dags för jobbet. I måndags jobbade jag med Susan igen. Hon hade en söt liten hund med sig till jobbet som hon var hundvakt för. Jag lyckades trots det få lite jobb gjort. Jag agerade lite fotograf eftersom hon hade lite smycken som hon skulle skicka bilder på till sin nya PR-rep. Trots att hon inte har haft någon anställd för att sköta PR för henne så har hon enligt min mening fått väldigt mycket publicitet. Förra veckan när jag fixade lite på hennes hemsida så säg jag att hon varit med i stort sett alla modemagasin inklusive den största, Vouge. Dessutom har hennes smycken också dykt upp i olika tv-serier som bl.a. Gossip Girl. Så ja, hon har ju lyckats få mycket press tidigare också.

Idag jobbade jag med de andra praktikanterna hos Tara. Fick också göra ett ärende in till stan för att hämta lite kläder på hennes showroom, International Playground...Alltid lika kul att göra en avstickare till the City.

Hos Tara träffade jag även kvinnan som grundat "The uniform project" som jag nämnt tidigare om tjejen som ska ha samma klänning i en månad. Hon startade projektet för att samla in pengar genom att hon själv bar samma klänning i ett år. Detta blev väldigt uppmärksammat och hon lyckades samla in 100 000 dollar. Eftersom projektet blev så lyckat bestämde hon sig för att utveckla det och nu ska alltså en person gå klädd i samma klädsel i en månad och genom detta samla in pengar till valfritt välgörande ändamål. Jag tycker att det är en helt underbar idé, kolla gärna själva in hemsidan på theuniformproject.com.

Nu hinns det inte skriva så mycket mer för jag ska in till Manhattan och träffa lite vänner över några kalla öl. Härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar