tisdag 6 juli 2010

Efter en mycket lång och sömnlös resa är jag äntligen framme i NYC och mitt nya hem i Brooklyn Williamsburg. Trots att jag inte fick någon sömn så var denna resan väldigt bra, med en snabb passkontroll och ett bagage som rullade ut precis när jag kom. Väl ute så blev jag haffad av en kille som ville dela taxi, perfekt när han också skulle till Williamsburg. Det visade sig att denna svenska kille var ägare till Kino, baren vid hagabion i Göteborg, nice tänkte jag och delade genast ut mitt visitkort.

Efter att jag gjort mig bekväm i mitt mysiga rum var jag bara tvungen att checka in mitt nya kvarter, and I like it!! Sen var det bara att fixa med fläkten i mitt rum, eftersom det är 40 grader ute, och säga god natt för att möta en ny dag.

Äntligen en ny dag och dags att ta itu med mitt syfte med denna resan, att jobba för designerna, Tara, Susan och Helena. Var tvungen att fixa lite på morgonen. Gick till banken och betalade hyran, skrev lite mail och sen var det dags att träffa Tara för lite lunch. Mötet gick superbra och hon verkar jättetrevlig, engelskan är dock lite stapplig så här i början men det kommer...
Hon ville att jag skulle börja redan imorgon så jag får se hur det blir, ska nämligen träffa vintage-smyckesdesignern Susan imorgon. Det känns som att jag definitivt kommer att lära mig mycket av henne eftersom hon också sysslar med vintage.

Tanken är alltså att jag ska dela upp min tid mellan dessa två och sen i augusti när Helena kommer hit från sin Sverige semester så ska jag även vara hos henne. Snackade lite med Tara om Fashion Week också, hon ska inte visa något men kunde gärna fixa biljetter till mig, YEY, nedräkningen har redan börjat...

Ganska lugn och het eftermiddag, tog en tripp in till Manhattan och strosade lite, var bara tvungen för att få en riktig NY känsla. Inget slår dock att närma sig NY i taxi och mötas av Manhattans skyline med byggnader som bara blir större och större. Fixade ett sim kort så jag kan ringa inom landet utan att betala en förmögenhet. Var dessutom tvungen att leta upp ett ställe och kopiera upp lägenhetsnyckeln eftersom den jag fått visade sig vara fel. Trodde det skulle vara dyrt men en tia är ju inte så farligt.

Ser verkligen fram emot morgondagen. Får se vad som händer med mina möten och ska nog träffa en svensk tjej på kvällen inne i City. Man vet aldrig vad som kommer att hända och det här ska bli en riktigt spännande tid.

PS. Hade en REDESIGN by KJ outfit på mig idag, med linne från kollektionen och fuskmocka shorts, som redan har fått fina kommentarer, Härligt.

3 kommentarer:

  1. Kul att höra från dej!
    Ser fram emot lite bilder
    från ditt nya liv i NY

    Kram o Lycka till med allt
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Karro, vad härligt det låter! Du kommer ha det så bra over there. För varje minut som går vill jag bara mer o mer åka till NYC. Tänker på dig massa!! Puss cicci

    SvaraRadera
  3. Ååh låter helt fantastiskt! ENJOY!

    SvaraRadera