onsdag 4 augusti 2010

Idag vinkade jag av Petter efter att ha fått spendera en underbar semestervecka tillsammans med honom här i NY. Mycket har hänt så det får bli ett litet samandrag.

I onsdagskväll när han anlände så gick vi ut och åt på Juliette som ligger på Bedford Ave här i Williamsburg. Mysigt ställe med takterass där vi satt och åt. Efter det så blev det bara några öl på nya favorithaket Black Bird.

I torsdags och fredags blev det lite shopping inne på Manhattan men jag fick även chansen att kolla in utbudet i Williamsburg. Det är inte särskilt stort men mysigt som tusan. På fredagkvällen gick vi till enn annan väldigt hipp restaurang här i Brooklyn, Marlows & Sons. Ett ställe beläget vid Williamsburg bridge där man inte kan boka bord och där menyn ändras varje dag. Avnjöt en supergod hummer-pasta där, ett ställe jag verkligen skulle vilja rekomendera.

I lördags var det sedan dags att fira fina Maria på hennes 25-års dag. Vi började dagen med en stor brunch i lower east side. Sedan gick vi skilda vägar för att fortsätta firandet tillsammans på kvällen igen. Jag och Petter hittade ett supermysigt Block Party med god öl och härliga band som spelade. Blev dessutom fotad för ELLE street style, kändes väldigt bra eftersom jag hade en REDESIGN by KJ klänning på mig.

På kvällen möttes vi upp igen för att gå på ett roof top party på lower east. Känns aldrig fel att kunna ta en drink och samtidigt ha en utsikt över hela NY, underbart. Sen blev det lite bar hopping och vi avslutade kvällen på en riktigt härlig fest ute i Brooklyn.

Tanken var att jag och Petter skulle kolla in någon kyrka i Harlem på söndagen för att få höra på lite härlig gosspel a la Woopi Goldberg. Efter att ha varit uppe hela natten känndes det dock inte längre som något toppen alternativ. Vi strosade därför runt lite i Meatpacking och Chelsea istället och avslutade kvällen med vad man får säga en nattbio, staden sover ju aldrig.

På måndagen var det också lite strosande som gällde i denna underbara stad. På kvällen hade jag bestämt möte med en tjej i Brooklyn på ett annat ställe eftersom jag måste flytta till helgen. Jag kan ju inte annat säga att det är riktigt mycket action här. När vi kom fram till stället jag nu kommer att bo på så upptäcker vi att huset mittemot står i lågor. Det blev en stor folksamling och mängder av brandbilar som banar vägen på de trånga gatorna. Får väll säga att det var tur att det inte var i huset som jag ska bo i. Efter en koll i denna nya coola lägenhet som jag är säker att jag kommer trivas i så drog vi vidare in till staden för att äta lite på Babbo, en restaurang som belönats med Michellin Guide stjärnor. Efter ytterligare ett lyckat restaurangbesök så var det återigen barerna på Bedford som hägrade.

Hela veckan ha varit riktigt grym när det gäller vädret också så det kändes helt rätt att ge Central Park ett till besök. Efter det tog vi ett besök Brooklyn Hights, supertrevligt promenadstråk med Manhattans skyline som utsikt. Det blev också ett besök på Grimaldis. Det måste vara den enda Pizzerian i världen som folk alltid köar utanför för att få sig en pizza, vet inte riktigt om den var värd hypen.

Och så till idag...

Hann knappt säga hej då till Petter förrens det var dags att återgå till arbetet. Mötte upp Susan i hennes studio för att göra ett fotoshoot med hennes smycken. Kul att hålla på och styla massa olika settings. Efter att ha hjälpt henne i några timmar åkte jag in till staden för ett möte med Michelle. Testade mina byxor som hon nu sytt upp. Fick göra lite redigeringar, vilket man nästan alltid måste göra, men var ändå väldigt nöjd med resultatet. Kommer nog att bli grymma när de väl kommer att sys upp i det riktiga tyget som jag valt, kan knappt bärga mig. Fick även en litet smygtitt på Marc Jacobs kommande kollektion, awesome!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar