tisdag 31 augusti 2010

Nu har jag anlänt till nästa anhalt på mitt äventyr, Astoria i Queens. Här ska jag spendera de tre sista veckorna av min NY vistelse. Hoppas på att det blir lite svalare snart eftersom att det inte finns någon fläkt på mitt rum.

Har haft en fantastisk och fullspäckad vecka när Cicci och Kristin varit på besök. Kunde till och med ta ledigt i fredags så jag fick en riktig långhelg. Lovar att uppdatera med bilder från veckan.

Det har även hänt mycket när det gäller min kollektion. I torsdags hade vi säljmöte med International Playground som ska köpa in våra minikollektioner både till showroomet i NY och det nyöppnade i LA. Inväntar med spänning orderna från dem. Har dock redan tagit emot min första order som var från Tara som ville ha ett av varje plagg, nice!!

Jag kommer dessutom att designa ytterligare ett par leggings/byxor som kommer att funka bra med mina draperade toppar. Bokade in ett möte med Viriginia, delägaren av showroomet för att disskutera mina ideér. Blev nöjd över det vi kom fram till, så nu är det bara att börja sy ett sampel till dem för att sedan starta produktionen...

Har som det kanske märks mycket som ska fixas innan jag åker tillbaka hem till Sverige och Göteborg där min incubator process väntar på mig. Kommer bli fortsatt fullspäckat schema framöver. Dessutom står ju Fashion Week runt hörnet så det återstår att se om jag kanske kan fixa in mig på lite visningar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar