torsdag 12 augusti 2010

NY, staden som ständigt bjuder på nya upplevelser! Kom precis hem efter en lång dag på jobbet, fick då veta att min roomate spottat vad hon trodde var en död mus. Eftersom hon lider av musskräck lovade jag att kolla upp saken. Gick in i köket och där låg det som lovat en död mus. Hade inte varit så äckligt att ta upp den om det inte krälat ut ett oändligt antal likmaskar, Usch vad äckligt. Blev däremot lovad lite vin till kvällen som kompensation för besväret, nice!

Igår var första dagen som jag jobbade med Helena Fredriksson, en svensk designer som är baserad här i NY. Första uppgiften var att åka in till stan och lämna av lite kläder vid the garment district. Efter det så fick jag börja kolla igenom kläderna som hon fått beställningar på. Hon gör så mycket fina kläder, mycket draperingar, which i love. www.hfredriksson.com. Även att jag precis börjat jobba för henne så har jag redan blivit väldigt inspirerad.

Eftermiddagen ägnade jag åt att jobba med Susan eftersom jag nu kommer att dela upp mina dagar mellan dem. Blev superglad när jag som tack för helgens uppdrag, den inte så jobbiga uppgiften att testa hennes ring, fick den som jag visade på bilden, lycka!

Idag startade jag dagen med ett möte hos fotografen som ska göra vår lookbook. Hon visade oss runt i hennes hus och rooftop som kommer att bli en helt fantastisk setting, kan knappt bärga mig att se slutresultatet. Måste bara hinna sy klart mina kläder först....

Tanken var att jag skulle gå till Taras lägenhet, som jag fått nyckeln till och fortsätta sy på dem imorgon eftersom hon har rest iväg. Nu vill dock både Helena och Susan att jag ska jobba lite med dem imorgon, får se om det hinns med ändå. Annars får det bli en sen kväll till nästa vecka.

Nu väntar vinet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar