söndag 15 augusti 2010

Vaknade till en mycket trevlig överraskning idag. Fotografen som jag och Julianne (den andra praktikanten) träffade i onsdags hade hört av sig. Hon ville gärna pitcha våra foton, som vi ska ta till lookbooken nästa söndag till en tidning om vi inte hade något emot det. Herregud vad kul om det verkligen blir av, känns för bra för att vara sant! Möjligheterna är verkligen oändliga här.

Har även kunnat jobba lite i helgen, vilket känns väldigt bra eftersom det är mycket som ska fixas med. Antecknade lite grejer och skissade på kreationer jag är sugen på att göra till min kommande kollektion á la REDESIGN by KJ. Började också kolla lite på de cost sheet som jag ska göra för min minikollektion. Cost sheets gör man för att se vad alla komponenter till ett plagg kostar, som exempelvis tyg- och mönster för att sedan kunna sätta rätt pris på plagget.

Lite ledighet har det också blivit. I fredagskväll åkte jag in till Manhattan och gick på bio, I am love, helt ok italiensk film. På lördagen träffade jag Alicia för en brunch och sedan var det shopping inför fotoshootet som gällde. Jag avslutade kvällen med en middag med Maria.

1 kommentar:

  1. Hej !
    Vad skoj med fotograferingen.
    Hoppas allt är bra
    Kram Mamma o Pappa

    SvaraRadera