söndag 8 augusti 2010

Älskar att nätverka i den här staden! Det finns så mycket intressanta människor att prata med och som för det mesta alltid har någon fot med i modebranschen. Jag plockar ständigt upp nya små tips så jag har alltid med mig en penna och ett litet block i handväskan, för att kunna skissa eller skriva ner saker. Har ju tyvärr inte någon fancy mobil så en iPhone 4 står högst upp på min önskelista.

Jobbade hos Susan i fredags och fick agera copywriter. Hon behövde lite kommentarer till sina smycken som vi plåtade i onsdags. Det var en ganska rolig uppgift men lite svårt att skriva finurligheter så det låter bra på engelska. Fick dessutom en liten uppgift över helgen, att testa en ny ring som hon har designat till sin vårkollektion. Verkligen en toppenuppgift. Fick tyvärr inte ta något kort på den men jag fick även låna en annan ring som jag däremot har ett foto på. Feedbacken på ringen var superbra, alla kommenterade den och gillade verkligen designen,http://dlcbrooklyn.com/shop/. Jag skulle definitivt kunna tänka mig att bära alla hennes smycken och vårkollektionen är helt underbar. Jag ska verkligen se över möjligheten att designa lite one of a kind vintage-smycken till min egna kollektion när jag kommer hem igen. Ibland kliar det i fingrarna på mig och jag ser så fram emot att börja på mina egna kreationer men det finns så mycket roligt kvar att göra och lära mig av dessa fantastiska människor.
I helgen tog jag en brunch med Maria och lite andra fina flickor i stan. Sen träffade jag upp med en Alicia för lite shopping och en middag för att på kvällen igen återgå till att träffa Maria för lite drinkar. Det gäller att vara effektiv på sina lediga dagar.
Idag har jag mest varit i lägenheten och flyttpackat, ska nämligen flytta till en annan lägenhet ikväll. Känns helt okej men hade gärna bott kvar här, trivs väldigt bra vid mitt Montrose stopp på tunnelbanan. Det nya stället är också i Brooklyn men lite längre från en tunnelbanestation. Det kommer givetvis att funka det med och det gäller ju dessutom bara tre veckor. Jag får verkligen vara glad att allt gått så smärtfritt för mig när det gäller boendesituationen. Känns som jag är en av få som kommit undan lätt.

Bild på ett härligt amerikanskt bilserviceställe på vägen till jobbet...



A cup of drink..

1 kommentar:

  1. Du verkar ha de toppen och fullt upp! KUL! Har läst ifatt lite nu, tillbaka från semestern och nu verkligheten igen.

    Enjoy NY :) Lycka till med minikollektionen!!

    SvaraRadera