måndag 9 augusti 2010

Så nu har jag alltså flyttat till ett nytt ställe i Brooklyn, läget kanske inte är det bästa men lägenheten är helt grym. Högt till tak, gamla trägolv och väldigt bra smak när det gäller vintage-inredningen. Ska försöka komma över ett sånt här ställe i Sverige, försöka kan man ju alltid göra. Kände mig dessutom väldigt välkommen igår när min rommate och hennes kompis bjöd på sangria, mycket angemänt. Jag bor dessutom tillsammans med en liten chichuaua som jag trodde att jag skulle komma överens med, visade sig att fallet inte var sådant. Kan ju ha att göra med att hennes matte lämnat henne och att det nu bor en okänd kvinna i hennes rum, hm...Hon kommer dock att lämna mig på torsdag och jag hoppas att vi ska komma överrens tills dess.

Bestämde mig för att checka in det nya området genom att gå till jobbet idag, trots att det tog 45 minuter. Kändes trevligt ibörjan men när jag kommit en bit kände jag mig plötsligt väldigt malplacerad. Området som jag gick i var nämligen bebott av judar som alla bar sin traditionella klädsel, det vill säga full mundering med hatt och svart rock. Även kvinnorna bar heltäckande kläder, kändes därför lite respektlöst av mig att gå där i kjol och linne, skaffade ett månadskort till subwayen på eftermiddagen.

Väl på jobbet hos Tara fick jag sy lite kläder åt henne och klippa ut lite mönsterdelar för hennes nya kollektion. Vid lunchen hade vi bestämt möte med en fotograf som ska fota våra små kollektioner till lookbooken. Kändes väldigt proffsigt att få gå igenom mina ideér med henne och jag hoppas och tror verkligen att resultatet kommer att bli fantastiskt. Hos Tara kollade vi sedan igenom lite modeller, varav jag hittade några favoriter. Började sedan sy ihop min andra tröja som jag hoppas blir klar imorgon, måste ju hinna göra färgningen på dem innan fotoshootet.

Efter jobbet begav jag mig snabbt hem för att sedan dra in till staden och möta upp vännerna för en middag. Gick till ett mycket trevligt tapas ställe med väldigt härlig inredning som gick att köpa för den med mycket pengar, inklusive de mängder av kristallkronor som hängde i taket.

1 kommentar: