torsdag 5 augusti 2010

Efter att ha landat i lägenheten efter jobbet så var det bara att ge sig ut igen. Åkte in till stan för att möta upp lite vänner och äta gott på The Meatball shop. Blev dock lite missförstånd på restaurangen så vi blev inte serverade förrens elva. Var inte särskilt hungrig vid den tiden efter att Kim bjudit på öl i sin fina lägenhet. Kvällen var supertrevlig men jag begav mig hem vid tolvtiden för att ta suben. Träffade en trevlig tjej som jag började snacka med vilket resulterade i att vi båda missade tåget, men trevligt var det.

Idag åkte jag Tara och Tim, en annan praktikant, in till showroomet för att Tara skulle ge en liten föreläsning inför några fashion studenter där. Mycket intressant och inspirerande, fick några bra ideér som jag självklart var tvungen att skriva ner. Efter det åkte vi tillbaka till Taras lägenhet för att fortsätta arbeta. Fick äntligen börja sy på min tröja som verkar bli som jag tänkt mig. Fick dock göra en liten justering med dragkedjan som jag egentligen skulle ha på den, blev tyvärr hål i tyget av den så jag var helt enkelt tvungen att skrota denna idé. Det är ganska vanligt att man blir tvungen att göra lite förändringar allteftersom i designprocessen. Det är inte alltid som tanken perfekt kan översättas till verkligheten..


Lite bilder från veckan som gott med start på födelsedagsbarnet Maria.


Block party..Härligt häng i Central Park..

Branden i det nya grannhuset..

Underbart vackra Brooklyn Bridge..

1 kommentar:

  1. älskar bilden från Dumbo -- är det va när man ser empire sb mellan broarna!!

    SvaraRadera