måndag 6 september 2010

Hade en helt underbar söndag i Central Park med mina Elle tidningar. Precis vad jag behövde för att ta itu med den nya arbetsveckan.

Fick ett email av Tara i helgen med International Playgrounds order av min minikollektion. De har bestämt sig för att beställa alla mina kreationer, samt ett par leggings som jag enbart har kunnat visa upp en skiss utav. Känns otroligt peppande att få en sådan order första gången man säljer en kollektion. I veckan kommer de även att ha ett säljmöte med den ekologiska affären Kaight som ligger på Lower East Side och förhoppningsvis är även de intresserade av ett inköp.

Tara hade även väldigt glädjande nyheter angående en Trade Show som Internationl Playground ska ställa ut på. En trade show är ett center där märken ställer ut sina kollektioner i samband med fashion week så att inköparna kan komma och göra sina beställningar. I och med att Tara har betalt för en plats där och vi är gästdesigners för hennes märke så kommer även våra kreationer att vara tillgängliga. Vilken otrolig chans att få visa upp sina kreationer och förhoppningsvis få dem sålda!!!

Hon blev även kontaktad av intenetbutiken notjustalabel.com där hon säljer sin kollektion, om att de ville ha henne på förstasidan. Som den underbara mentorn hon är föreslog hon självklart att det skulle finnas länkar till våra sidor där. Det är helt ofattbart vilket support hon har gett oss under den här sommaren.

Hjälpte även Susan idag att ställa ut hennes smycken på showroomet för den kommande fashion week. Jag ska eventuellt jobba bakom kulisserna på en fashion show på onsdag kväll också, känns grymt spännande.

Lite bilder...

Susans helt underbart fina smycken!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Detta är ju helt underbart
    Vilken chans!

    Kram Mamma o Pappa

    SvaraRadera