lördag 4 september 2010

Den här helgen har bara handlat om jobb. I fredags jobbade jag med Helena hela dagen för vi skulle preppa inför hennes photoshoot till vårkollektionen, som jag jobbat med hela dagen idag. Vid fem åkte jag in till hennes skräddare på Manhattan för att hämta de sista kreationerna, vilka givetvis inte var klara på långa vägar. Fick vänta i två timmar och fick tillslut med mig lite halvklara kläder. De har galet med jobb att göra nu eftersom alla designers vill ha sina kläder färdiga och uppsydda till fashion week nästa vecka. Efter att jag hämtat upp dem var det tunnelbanan tillbaka till Brooklyn som gällde men där blev jag givetvis sittande i en timme på grund av tekniska problem, grrr. Väl framme i studion droppade jag av kläderna och begav mig hemmåt för en kort natts sömn.

Hade ställt alarmet på fel tid, så när jag vaknade idag slängde jag på mig kläderna och rusade iväg till tunnelbanan. Kom som tur väl var i tid för att möta Helena vid studion och hämta upp alla kläder till shootet. Åkte till studion där jag spenderat hela dagen idag. Allt gick superbra, modellen var grym och fotografen behövde inte ta många kort innan det var klädbyte igen. Trots att det var 25 looks som skulle fotas gick det väldigt smärtfritt, alla kläderna var helt fantastiska. Den härliga stylisten Shandi hade också gjort grymma halsband av glas. De blev väldigt snygga tillsammans med kläderna men var tyvärr för farliga för att användas i verkliga livet...

Världens vackraste showroom inne i Soho..


Ett riktigt syrum inne på garment district, kolla in sågen han använder för att såga ut mönsterbitarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar