torsdag 9 september 2010

Fashion Week är äntligen här!!! Som jag har längtat efter denna vecka. Jag fick som tidigare nämnt chansen att få jobba backstage på en fashion presentation. Sagt och gjort, detta blev starten på min fashion week. Märket hette ERRO och det visade sig att det var en svensk tjej, Anna Larsson som stod bakom märket. Hon hade en grymt snygg kollektion, lite punk och rock-n-roll inspirerad. Det var ganska galet att vara behind the sceen men grymt kul att få se hur det funkar.

När jag kom till Open house Gallery, där presentationen hölls, blev jag först ombedd att börja med mitt hår, haha, blev misstagen för att vara modell. Hur det gick till vet jag inte, för de riktiga modellerna är ju crazy smala och långa. Det var även en editor från Vouge på plats som jag dock inte kände igen, det var med säkerhet inte Ann Wintour som var där i alla fall. Efter att ha slängts runt där bak med alla möjliga uppdrag var det sedan dags för belöningen. Champagne och att gå runt och titta på modellerna som var uppstaplade på podier, ingen vanlig fashion show alltså. De hade verkligen mycket på gång eftersom de under tiden även fotade modellerna till lookbooken, grymt med multi tasking!!

Detta var alltså i onsdagskväll. Innan dess var jag på ett annat photoshoot. Tara skulle nämligen även hon göra sin lookbook till hennes vårkollektion. Vi delade upp shootet mellan en studio och en park som låg i närheten här i Brooklyn. Modellen var riktigt duktig och dansade mer än posade. Fotografen tog sina bilder med film, alltså ingen digitalkamera, väldigt ovanligt idag. Resultatet blev superbra med bilder i svartvitt. Det finns en film på modellen där hon rullar runt på trappan samtidigt som fotografen fotar, finns på 4equalsides.com, Taras blogg.

Efter att ha jobbat hela dagen plus kvällen blev det inte så mycket mer än hemfärd för mig ikväll. Jag ser dock fram emot morgondagen då det är fashion night out här i NY. Jag ska först på ett event om sustainable fashion och sen blir det lite party på International Playground. Sen återstår det att se vad som händer...alternativen är galet många!

Bilder från ERROs presentation lägger jag upp imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar