fredag 15 april 2011

I veckan så beställde jag en ny bok som heter Modemanifestet. Det är en svensk tjej som bor i NY som skrivit den. I boken beskriver hon om hur hon under ett år bestämde sig för att inte köpa några nya saker eller kläder. Hon jobbar som modejournalist och har sett mycket av industrins baksida, som all masstillverkning och hur stora klädkedjor slänger stora mängder kläder som aldrig ens sålts. Jag ser verkligen fram emot den läsningen eftersom jag själv många gånger tänkt samma tanke... I helgen ska jag jobba lite på min kollektion och försöka skissa fram lite nya kreationer. Det går inte hålla alla ideér i huvudet längre så jag ska nog ta och göra en moodboard med lite inspirationsbilder och skisser på. Jag ser också fram emot lördag då jag ska jobba med ALL igen och min efterlängtade väska har äntligen kommit in!

1 kommentar:

  1. Den boken verkar väldigt bra, läste ett utdrag och känner att jag vill läsa mer! Hör av dig om hur den var! Puss lovisa

    SvaraRadera